Sunday, April 27, 2008

Diferente Europa - State

Ca tot am fost recent in State, m-am gandit sa scriu un post despre ce lucruri m-au izbit ca fiind diferite intre Europe si SUA. Si aici nu ma refer la nu stiu ce chestii sofisticate de ordin politic sau economic, ci la chestii pe care le intalnesti in viata de zi cu zi (nu ca as fi trait eu prea mult pe acolo).

* Prima chestie de care te lovesti e intrarea in state, in aeroport:
In State iti iau amprentele, iti fac poza , te intreaba tot felul de chestii. Pe mine m-au intrebat daca m-a arestat vreodata politia si eu am inceput sa rad crezand ca e o gluma, dar tipul ala mi-a zis ca nu, pe bune, am fost arestata?


La iesirea din State din nou peripetii: cum mergeai la control era un semn mare pe care scria "No jokes, please", cu alte cuvinte te rugau sa sari peste partea haioasa in care spuneai ca ai bombe in rucsac. Apoi am fost selectata cica pentru o verficare speciala (lucky me), adica m-au pipait si mi-au verificat rucsacul pentru substante suspecte, iar prietenul meu a avut "norocul" sa ii fie controlata valiza, asa ca atunci cand am ajuns in Germania era intors totul pe dos.
In Germania insa intrarea a fost foarte lejera, nu ne-au intrebat nimic, s-au uitat numai la pasport (probabil ca considera suficienta verificarea americana).

* Apoi ajuns in State vrei sa cumperi chestii si te apuci sa citesti etichete cu preturi. Faza faina e ca pretul de pe eticheta nu corespunde cu pretul pe care il platesti, la acesta adaugandu-se si taxele care variaza in functie de categoria de produse, asa ca poti numai estima aproximativ cam cat platesi la final.

Dupa cum bine stiti, in Europa, ce vezi pe aticheta aia platesti.

* Am vrut sa incercam evident mancarea americana, asta insemnand in principal fast-food. Sunt o gramda de lanturi fast-food, asa ca am putut alege in fiecare zi altceva. Intr-o zi am zis ca hai sa incercam un mic-dejun tipic american, si unde altundeva sa incerci decat la Denny's a caror reclama suna ceva de genul "Real Breakfast". Ei micul dejun tipic american (dupa spusele lor) arata ceva de genul:

Eu am luat ceva ce se numea Lumberjack Slam si am primit: 2 bucati de sunca prajte, 2 bucati de sunca pe gratar, 2 chestii care semanau cu micii de la noi, tot prajite evident, 2 ochiuri, cartofi rasi prajiti, 2 clatite mari, groase de 1cm cu unt si ceva sos dulce. Ei, dupa portia asta nu am mai mancat pana a doua zi.

* O chestie foarte diferita sunt toaletele. Ca sa puteti compara am pus in aceeasi poza o toaleta europeana si una americana:


Toaletele americane sunt foarte joase si umplute cam jumate cu apa (va imaginati: pleosc, pleosc) iar periile pentru WC sunt inexistente. Sunt inca traumatizata dupa chestia asta:).

* Si ultima chestie despre care scriu sunt programele lor de stiri:

Aici sunt date stiri despre violenta extrema, catastrofe cat si despre evenimente foarte importante gen faptul ca nu stiu ce participant de la American Idol (un fel de Pop Star show al americaniilor) a uitat versurile in timpul concursului. Si partea cea mai faina e ca prezentatorii de striri sunt foarte afectati si subiectivi cand prezinta stiriile, se scandalizeaza, isi exprima parerea intr-un mod agresiv etc.

No comments: