Saturday, May 3, 2008

RSS pe intelesul tuturor

Poate ca ati vazut iconita asta des pe multe bloguri si site-uri si nu ati stiut ce e:

E iconita pentru un feed RSS. Ce e ala? E un fel de abonament la site-ul respectiv. Azi mi-am pus si eu iconita aia. O sa va intrebati care sunt avantajele la asa ceva, si e normal. Daca vrei sa vezi ce mai e nou pe un blog sau un site te duci pe blogul ala si vezi daca mai e ceva nou. Dar totusi asta e o pierdere de vreme. E mai bine sa fi anuntat atunci cand apare ceva nou. Pentru a te anunta mai era varianta aia in care ti se cerea sa iti dai emailul ca sa te abonezi la un site si tu nu vrei sa iti dai emailul pentru ca stii ca vei primi o tona de spam (nici eu nu mi-l dau asa, oricum). RSS e o solutie foarte faina in care esti anuntat daca a mai aparut ceva nou pe site-urile pe care le vizitezi in mod obisnuit fara sa trebuiasca sa iti dai adresa de email site-ului respectiv. Cum se intampla asta?

Intai trebuie sa iti faci un cont pe un reader. In contul respectiv iti vei pune toate feed-urile la site.urile preferate si cand vrei sa vezi daca e ceva nou te uiti acolo si iti apare automat. sunt o gramda de readere, cele mai populare fiind bloglines sau google reader.
Tot ce iti trebuie ca sa iti faci un cont e o adresa valida de email si o parola.
Apoi te duci pe blogurile si site.urile pe care le citesti in mod constitncios si cauti iconita aia portocalie. Uneori scrie langa ea RSS feed. Dai click pe ea si apoi alegi bloglines sau google reader si dai subscribe. Asta a fost tot. Cand apare ceva nou vei fi anuntat.
Eu am vrut sa ma abonez la blogul lui Exty dar din pacate nu are RSS:).

Si aici un filmulet in care e explicat foarte fain toata tarasenia de mai sus:




RSS pt. blogul meu e momentat dezactivat din cauza unor probleme technice pe care sper sa le rezolv in curand.

No comments: